KEJAYAAN satu kebahagiaan,



kegagalan satu PENGAJARAN,



kehidupan sebagai hamba ALLAH,




untuk mencari AMAL DAN BEKALAN yang mencukupi,




di bawa bersama-sama ke dunia ALLAH.......






ayuh hidupkan IMAN dengan




ISLAM TERCINTA.....

Friday, January 28, 2011

berakhir dunia,menanti akhirat

DUNIA PALSU,AKHIRAT TULEN


aku  sentiasa terfikir kenapa aku diciptakan di dunia kenapa  allah tidak langsung menciptakan aku di dunia ini..
DUNIA bagaikan sebuah alam kayangan yg membawa aku untuk terus hidup di sana...padahal kita semua tahu yg dunia ini tidak selamamnya kekal..kehidupan dunia ini penuh dengan membawa aku dlm jalan kesesatan,kebodohan,kesombongan,kekufuran,kejahilan...............ya allah aku tahu hidup di dunia adalah jalan untuk aku menempah tiket ke shurga.......adakah aku sanggup berhadapan dgn pelbagai jenis makhluk ciptaanmu nie ya allah.yg penuh dgn sikap dan perangai yg mungkin akan membuat jiwa n batin ku tersiksa.............adakah aku sanggup melihat sendiri kejahilan,kesesatan dan kemaksiatan yg selalu terpampang di depan mataku.........ya allah adakah engkau menciptakan dunia ini unk manusia terus berada dlm kesesatan ini apakah aku sanggup melihat sendiri bahawa seagama dgnku memaparkan kebodohanya kepada bukan seagama dgnku............ apakah nasibku ya allah aku perlu menenggakan agamaku demi mencapai pedoman hidupku sbg muslim.........aku sentiasa terfikir kenapa manusia sentiasa berada dlm kejahilan padahal mereka telah di didik   smjak kecil utk sentiasa mematuhi dan taat kepadamu ya allah.....setiap kali aku keluar dan menjejakan kaki keluar rumah pelbagai jenis golongan manusia yg sanggup menolak utk menjadi umat yg baik kpd mu knapa mereka sentiasa berfikir bahawa dunia ini adlah untuk selamanya padahal mereka tidak tahu bahawa dunia ini adalah sementara yg kekal ialah dunia akhirat.........dunia oh dunia yg sentiasa bawa aku bersama dlm kesesatan..........sekarang aku berazam bahawa tiada selainya yg berkuasa utk memusnahkan dunia ini selain dia yg maha berkuasa dan tiada perkara yg salah itu betul selamanya jika kita mahu ianya dibetulkan dgn cara yg baik dan sentiasa mendidik jiwa kita untk terus mengigati bahawa dunia bukan selamanya wlpn sesoarag itu sdah memiliki segalanya di dunia ini bersyukurlah.......jika kita x mampu utk memiliki apa yg org lain ade dkat dunia ini sentisalahh sabar insyallah di dunia akhirat nanti allah akn kurniakan dgn lebih baik dripada di dunia ini........ingatlahh wahai sayhabatku  apa yg kamu ada sekarang jgnlahh sesekali merasakan  'aku sudah puas  n seronok kerana memiliki ini dripada org lain yg x mampu untuk memilikinya........bersyukurlah.......dgn sekelip mata jerr benda yg kamu ada skrang akn hilang buat selama-lamanya........insyallah jika kita mempunyai iman yg teguh kite tahu bahawa di dunia ini hanyalah utk kita melakukan amalan2 kebajikan kpd nya.........beribadah,berbuat baik antara makhluk lain,sentiasa bersikap rendah diri,x menyombong diri dan lg satu sentiasa menjaga2 batasan..........anatara lelaki dan perempuan........................INGATLAHH DUNIA ITU PALSU BUKAN TULEN UNTUK SELAMANYA
                                                  DAN INGATLAH LAHH YG KEKAL ADALAH DINIA AKHIRAT..............

DUNIA ITU PALSU
AKHIRAT ITU SELAMANYA

No comments:

Post a Comment