KEJAYAAN satu kebahagiaan,



kegagalan satu PENGAJARAN,



kehidupan sebagai hamba ALLAH,




untuk mencari AMAL DAN BEKALAN yang mencukupi,




di bawa bersama-sama ke dunia ALLAH.......






ayuh hidupkan IMAN dengan




ISLAM TERCINTA.....

Thursday, January 27, 2011

aku keliru dan aku takut berdepan dugaan

ya allah,adakah aku belum sempurna.aku tahu banyak cobaan yang aku belum lalui.............untuk melaangkah ke peringkat  yang lebih tinggi iaitu peringkat yang dewasa......adakah aku ini layak untuk aku hidup di muka bumi yang bertuah  ini aku tidak sanggup untuk berhadapan dengan dugaan dan kekeliruaan ini ya allah...
aku cukup bertuah kerana dapat hidup di muka bumi ini....
aku takut yang allah nak berhadapan dengan makhlukmu yang lebih berkuasa,berjaya,berkedudukan...
adakah mereka akan menjadi sombong apabila sudah berjaya aku takut dan menaggap bahawa diriku ini seorang manusia kerdil yang tidak ada apa2....bila berhadapan dengan mereka ilmu aku tidak cukup lagi ya allah.....  aku keliru kenapa segelintir orang kafir sentiasa memikirkan diri meraka sahaja yang baik bukan islam kenapa ya allah..........aku tahu bahawa agama islam ini sempurna iaitu merangkumi semua aspek seperti  nilai murni yang rasullulah ajar kepada umatnya...sikap2 budi perkerti....tetapi mengapa ada orang islam tidak mengikutinya...................adakah aku ikut sunnah rasullulah itu....aku perlu mendalami diriku sebelum mendalami diri orang lain...
aku cuba untuk memahami semakin lama semakin pedih dan sakit rasa hati ini......................






ya allah aku memohon engkau berilah kekuatan hati,'
ya allah kuatkan iman daripada terus melakukan dosa,
ya allah kuatkan semangat untuk aku terus belajar di dunia ini
ya allah berilah ketabahan untuk aku menempuh dugaan ini


aku berlindung dan bertawakal kepadamu dari segala anasir2 yang bakal merosakan makhluk2 di muka bumi ini................subhanallah min zalliq.............

No comments:

Post a Comment