KEJAYAAN satu kebahagiaan,



kegagalan satu PENGAJARAN,



kehidupan sebagai hamba ALLAH,




untuk mencari AMAL DAN BEKALAN yang mencukupi,




di bawa bersama-sama ke dunia ALLAH.......






ayuh hidupkan IMAN dengan




ISLAM TERCINTA.....

Thursday, January 27, 2011

aku selalu memimpikan sesebuah kejayaan yg selalu datang dengan cepat tanpa ada usaha yg gigih..impian yg penuh mengunung dengan harapan hancur dengan sekelip mata.yakni aku sedar bahawa kejayaan yg sempurna tidak akn datang begitu sahaja tetapi perlukan usaha yg banyk dengan diseimbagkan dengan doa dan tawakal kepada allah yang Maha Esa.justeru itu,pengalamanku menaggap bahawa kejayaan itu datang dengan senang adalah tanggapan yg salah...aku perlu berusaha sehingga betul2 mencapai  kejayaan dengan cemerlang...tetapi dalam hatiku bertanya mengapakah semudah itu mereka mendapat kejayaan yg berlipat ganda..padahal mereka sama saja denganku...tetapi adakah mereka dilahirkan semulajadi dengan mudah mendapat kejayaan dan kesenangan..atau mereka bersusah dahulu untuk mencapai sesebuah kejayaan..tetapi aku pernah berkata 'adakah allah tidak mendengar doaku,adakah allah tidak mahu memakbulkan doaku,adakah aku ini bukan mahkluk ciptaanya yg baik,adakah aku ini dipenuhi dengan dosa2ku,atau adakah aku ini tidak layak utk mendapatkan rahmatmu..aku sentiasa berdoa dan berharap sesuatu kepadanya..tetapi apakan daya..aku tidak mampu utk menghalang takdirnya yg aku tidak berjaya dalam kehidupanku..tetapi aku sentiasa berserah kepadanya...setelah itu  aku cuba untuk berserah dan mengikut takdir hidupku yg diatur olehnya..sometimes itu ader hikmah disebalik kejadian sesebuah...aku berharap bahawa sesebuah kejadian yg berlaku merupakan hikmah yg baik untuk aku mencari sesebuah kejayaan..............  

No comments:

Post a Comment